100 % kontrol i afdelingen over patientkommunikation

Hvad betyder det for hospitalsafdelingen at ha' det?

Hør i videoen udviklingssygeplejerske Rikke Mikkelsen fra Hjerte-Lunge-Karkirurgisk afdeling på Aarhus Universitetshospital fortælle om deres erfaringer med at tage ejerskab i praksis på den digitale kommunikation til patienten - og at kunne ændre på den fra dag til dag.

Indholdet i den digitale forløbsguide, måske en video med en læge, der fra operationsstuen kort informerer om patientens forestående operation, kan tilgås flere gange af patienten. Det er indhold som patienten bruger til at skabe overblik og sammenhæng i forløbet, hvilket er med til at skabe tryghed, når man er syg. Det sundhedsfaglige personale udvikler og udgiver indholdet helt selv med få simple redskaber, som de har på afdelingen; det er en fordel, at de udvikler indholdet, fordi de ved bedst, og så er de vante til at tale med patienter - så at de gør det på video, det er blot et andet medie.

Udover, hvad Rikke Mikkelsen nævner af grund til at ændre i en patientinformationen, kan en anden grund være en ny indsigt i, at informationen ikke er relevant for patienten i den grad, man troede. Via Emento-platformen kan det sundhedsfaglige personale se, hvor meget en video eksempelvis ses af deres patienter. Du kan også lave spørgeskemaer og opnå en umiddelbar feedback fra patienterne om deres tilfredshed med forløbsguidens indhold.

100 % kontrol over patientkommunikation betyder altså, at afdelingen administrer al indhold selv og kan ændre det fra dag til dag, så patienterne får den straks.

Hør mere om, hvilke få digitale værktøjer, du skal lære at bruge på afdelingen for at komme igang. Kontakt Kunde- og Leverancechef Trine Hynkemejer:

Trine Hynkemejer
Trine Hynkemejer
Kunde-/Leverancechef

Vil du vide mere?

Du er meget velkommen til at kontakte Trine Hynkemejer hvis du vil høre mere eller booke en demo

Email: trine@emento.dk

Har du også en patient-gruppe, der er svær at komme i kontakt med?

Lær, hvordan den problemstilling kan løses

Hvordan sikrer du dig, at patienterne forstår al den information du fortæller dem?

Og ikke leder i øst og vest efter svar på spørgsmål?

Vil dine patienter kunne genfortælle til en pårørende, hvad der blev sagt på hospitalet?

Hvordan gøres det nemt?

Kan jeg dø af det her?

Hvor finder patienterne bedst svar på deres spørgsmål?

Kan de ældre nu håndtere digitale værktøjer?

Lær, hvad Rikke og hendes kollegaer erfarede om dem selv og deres ældre patienter

Har du overblik over, hvordan patientens forløb ser ud?

Og hvilken information, der skal gives hvornår?

Mere tid til den enkelte patients spørgsmål?

Det kan faktisk lade sig gøre sådan her

Sygeplejerske-til-sygeplejerske: Gud, siger du det sådan til patienten...

Har du nogensinde overhørt din kollegas samtale med patienten?