Hør her, hvordan Rikke Mikkelsen og hendes kollegaer fra Hjerte-Lunge-Karkirurgisk afdeling på Aarhus Universtetshospital oplever, at deres patienter bruger forløbsguiden til at få gentaget og atter gentaget den information, der gives til dem.
Selvom den digitale forløbsguide sikrer, at al information til patienten fordeles over tid, så patienten ikke bombarderes med al information i starten af forløbet, så er det ofte en tryghed for patienten også - og ligeledes det sundhedsfaglige personale - at al information er samlet ét sted og kan tilgåes igen og igen.
For hvad var det nu helt præcist, at de sagde på hospitalet?
Ligesåvel, kan det sundhedsfaglige personale være bekymret for at sende patienter hjem med mange detaljer at holde styr på.
Se også filmen om, hvordan Rikke og hendes kollegaer oplever, at deres patienter bruger den digitale forløbsguide sammen med deres pårørende.
Hvis du vil høre mere om, hvordan den digitale forløbsguide kan rumme al nødvendig patientrettet information på et struktureret måde ift. patientens behov, samt links til relevante hjemmesider, så patienten undgår at skulle bruge tid p å at lede forgæves eller google sig til uhensigtsmæssige bekymringer, så kontakt Kunde- og Leverancechef Trine Hynkemejer: