Hvordan sikrer du dig, at patienterne forstår al den information du fortæller dem?

Og ikke leder i øst og vest efter svar på spørgsmål?

Hør her, hvordan Rikke Mikkelsen og hendes kollegaer fra Hjerte-Lunge-Karkirurgisk afdeling på Aarhus Universtetshospital oplever, at deres patienter bruger forløbsguiden til at få gentaget og atter gentaget den information, der gives til dem.

Selvom den digitale forløbsguide sikrer, at al information til patienten fordeles over tid, så patienten ikke bombarderes med al information i starten af forløbet, så er det ofte en tryghed for patienten også - og ligeledes det sundhedsfaglige personale - at al information er samlet ét sted og kan tilgåes igen og igen.

For hvad var det nu helt præcist, at de sagde på hospitalet?

Ligesåvel, kan det sundhedsfaglige personale være bekymret for at sende patienter hjem med mange detaljer at holde styr på.

Se også filmen om, hvordan Rikke og hendes kollegaer oplever, at deres patienter bruger den digitale forløbsguide sammen med deres pårørende.

Hvis du vil høre mere om, hvordan den digitale forløbsguide kan rumme al nødvendig patientrettet information på et struktureret måde ift. patientens behov, samt links til relevante hjemmesider, så patienten undgår at skulle bruge tid på at lede forgæves eller google sig til uhensigtsmæssige bekymringer, så kontakt Kunde- og Leverancechef Trine Hynkemejer:

Trine Hynkemejer
Trine Hynkemejer
Kunde-/Leverancechef

Vil du vide mere?

Du er meget velkommen til at kontakte Trine Hynkemejer hvis du vil høre mere eller booke en demo

Email: trine@emento.dk

Har du også en patient-gruppe, der er svær at komme i kontakt med?

Lær, hvordan den problemstilling kan løses

Vil dine patienter kunne genfortælle til en pårørende, hvad der blev sagt på hospitalet?

Hvordan gøres det nemt?

Kan jeg dø af det her?

Hvor finder patienterne bedst svar på deres spørgsmål?

Kan de ældre nu håndtere digitale værktøjer?

Lær, hvad Rikke og hendes kollegaer erfarede om dem selv og deres ældre patienter

Har du overblik over, hvordan patientens forløb ser ud?

Og hvilken information, der skal gives hvornår?

Mere tid til den enkelte patients spørgsmål?

Det kan faktisk lade sig gøre sådan her

100 % kontrol i afdelingen over patientkommunikation

Hvad betyder det for hospitalsafdelingen at ha' det?

Sygeplejerske-til-sygeplejerske: Gud, siger du det sådan til patienten...

Har du nogensinde overhørt din kollegas samtale med patienten?