Sygeplejerske-til-sygeplejerske: Gud, siger du det sådan til patienten...

Har du nogensinde overhørt din kollegas samtale med patienten?

Og har du nogensinde overhørt den mhp. at forbedre jeres patientkommunikation?

Hør her, hvordan udviklingssygeplejerske Rikke Mikkelsen og hendes kollegaer fra Hjerte-Lunge-Karkirurgisk afdeling på Aarhus Universitetshospital har skabt en anledning til at lære fra hinanden, når det kommer til at formulere sig over for patienterne.

Indholdsmæssigt, har de altid sagt det samme, men de siger det på forskellige måder - og det er interessant at få øjnene op for; Indsigten om, hvordan man også kan formulere sig over for patienten har været en gevinst for deres faglighed og har også givet anledning til at kvalitetstjekke, hvad de egentligt siger til patienterne.

Det er altså en anledning til læring og faglig udvikling.

Tilrettelæggelsen og produktionen af patientkommunikation til en digital forløbsguide afstedkommer automatisk tværfagligt samarbejde og indblik i sine kollegaers rolle i patientforløbet.

Hør mere om, hvordan man sætter processen igang og motiverer sine kollegaer til at bidrage til at udvikle indholdet til forløbsguiden, ved at kontakte Kunde- og Leverancechef Trine Hynkemejer:

Trine Hynkemejer
Trine Hynkemejer
Kunde-/Leverancechef

Vil du vide mere?

Du er meget velkommen til at kontakte Trine Hynkemejer hvis du vil høre mere eller booke en demo

Email: trine@emento.dk

Har du også en patient-gruppe, der er svær at komme i kontakt med?

Lær, hvordan den problemstilling kan løses

Hvordan sikrer du dig, at patienterne forstår al den information du fortæller dem?

Og ikke leder i øst og vest efter svar på spørgsmål?

Vil dine patienter kunne genfortælle til en pårørende, hvad der blev sagt på hospitalet?

Hvordan gøres det nemt?

Kan jeg dø af det her?

Hvor finder patienterne bedst svar på deres spørgsmål?

Kan de ældre nu håndtere digitale værktøjer?

Lær, hvad Rikke og hendes kollegaer erfarede om dem selv og deres ældre patienter

Har du overblik over, hvordan patientens forløb ser ud?

Og hvilken information, der skal gives hvornår?

Mere tid til den enkelte patients spørgsmål?

Det kan faktisk lade sig gøre sådan her

100 % kontrol i afdelingen over patientkommunikation

Hvad betyder det for hospitalsafdelingen at ha' det?