Og har du nogensinde overhørt den mhp. at forbedre jeres patientkommunikation?
Hør her, hvordan udviklingssygeplejerske Rikke Mikkelsen og hendes kollegaer fra Hjerte-Lunge-Karkirurgisk afdeling på Aarhus Universitetshospital har skabt en anledning til at lære fra hinanden, når det kommer til at formulere sig over for patienterne.
Indholdsmæssigt, har de altid sagt det samme, men de siger det på forskellige måder - og det er interessant at få øjnene op for; Indsigten om, hvordan man også kan formulere sig over for patienten har været en gevinst for deres faglighed og har også givet anledning til at kvalitetstjekke, hvad de egentligt siger til patienterne.
Det er altså en anledning til læring og faglig udvikling.
Tilrettelæggelsen og produktionen af patientkommunikation til en digital forløbsguide afstedkommer automatisk tværfagligt samarbejde og indblik i sine kollegaers rolle i patientforløbet.
Hør mere om, hvordan man sætter processen igang og motiverer sine kollegaer til at bidrage til at udvikle indholdet til forløbsguiden, ved at kontakte Kunde- og Leverancechef Trine Hynkemejer: