TV2 Lorry: Smart app gør livet som patient lettere

emento
artikel
blog
tv2lorry
Published on 10th October, 2018 by Ann Dupont

“Smart app gør livet som patient lettere”. Det er overskriften på et indslag i TV2 Lorry om Nordsjællands Hospital’s test af Emento.

Én ting er jo at blive ramt af sygdom og skulle indlægges på sygehuset. Noget andet er, at man samtidig skal holde styr på en hel masse information og aftaler, man får sendt til sin e-Boks både før og efter sin indlæggelse. Det kan virke ret uoverskueligt.

I øjeblikket tester Nordsjællands Hospital vores enterprise løsning og ser på hvordan Emento app’en kan bruges til at klæde patienterne bedre på inden deres operation eller undersøgelse. Appen testes af patienter der skal gennem en skulder- eller knæoperation på Ortopædkirurgisk Afdeling samt patienter, der skal have en CT-scanning af deres tyktarm, eller patienter, der skal have en MR-scanning af deres tyndtarm.

Du kan se indslaget fra TV2 Lorry herunder: <iframe src="https://cdnapisec.kaltura.com/p/2045321/sp/204532100/embedIframeJs/uiconf_id/32599501/partner_id/2045321?iframeembed=true&amp;playerId=kaltura_player&amp;entry_id=1_17gftx18&amp;flashvars[streamerType]=auto" width="640" height="360" allowfullscreen="" webkitallowfullscreen="" mozallowfullscreen="" frameborder="0" data-lf-yt-playback-inspected-kn9eq4rmodr7rlvp="true"></iframe>

En gevinst for både patienter og sygehuspersonale

I app’en præsenteres patienterne for en oversigt over deres aftaler. App’en indeholder herudover en liste med aktiviteter, informationer og videoer der forbereder patienten på operationen eller undersøgelsen. Al information gives løbende til patienten på det tidspunkt i forløbet, hvor denne har mest brug for den pågældende viden.

Via Emento app’en kan patienterne sende beskeder til afdelingen og personalet kan svare når det passer ind. I indslaget fortæller overlæge Leif Berner fra Ortopædkirurgisk afdeling på Nordsjællands Hospital at “Vores patienter er glade for det, og vores personale er også glade. Personalet får en arbejdsdag med mere ro, fordi de ikke bliver ringet op hele tiden. De kan i stedet besvare henvendelser via app’en fra patienter, når de har tid til det”

Appen gør ikke kun personalets arbejdsdag mere effektiv. Den gør også patienterne mere trygge. Stefan G. Rasmussen fra Frederikssund, som har gennemgået en knæoperation på Ortopædkirurgisk Afdelingen forklarer det i indslaget sådan her: “Den har været et fantastisk værktøj. Fra jeg fik at vide, at jeg kunne få et nyt knæ, til jeg skulle opereres, der gik app’en ind og hjalp mig med at vide, hvad jeg skulle igennem, og hvilke ting jeg kunne gøre før operationen. Det gav mig tryghed”.

Author
Ann Dupont

 Ann er Relationship Manager i Emento og har ansvar for relationerne til vores kunder, interessenter og partnere. ”Jeg brænder for at hjælpe vores kunder til at skabe mere sammenhængende og overskuelige forløb for borgerne og patienterne. Jeg arbejder på, at så mange parter som muligt på tværs af sektorer og offentlige/private organisationer samarbejder for at skabe en tidssvarende servicekultur i sundhedsvæsnet. Målet er at hjælpe borgeren og patienten bedst muligt, så de oplever tryghed, service og mulighed for at løfte eget ansvar for sundhed. Det er vejen frem til at skabe bedre tværsektorielle overgange for borgeren og understøtte mere lighed i sundhed.”

Read more on the About page

Visit the Blog Page