Altså, gav klinikeren ordet og ejerskabet til at løse fremtidens patientkommunikation - med patienten i centrum.
Og tænk så, at klinikeren oven i købet fik en fornyet fagglæde og arbejdsgejst - fordi de trygt kunne understøtte flere patienter på én gang.
Hvad nu hvis det ikke er ren science fiction. Men faktisk muligt i dag?
Vi kalder det en digital forløbsguide
Vi kortlægger og digitaliserer sammen med sundhedspersonalet det overordnede behandlingsforløb for afdelingens patienter.
Vi uddanner(hjælper) sundhedspersonalet til selv at producere indhold til forløbet og tilpasse det deres arbejdsgange. Det kan være video, billeder og tekst, som er tilpasset den enkelte patients individuelle forløb.
Sundhedspersonalet tildeler patienten forløbsguiden, som nu får den rette information, i en passende form, på den rette tid i behandlingsforløbet. Sundhedspersonalet kan guide og interagere med patienten via en beskedfunktion samt følge med i om patienten har set indholdet i tide.