Business Controller

Bliver du motiveret af en meget alsidig og afvekslende hverdag med spændende økonomiske opgaver? Så er du måske vores nye kollega!

Firmainvest A/S søger en økonomisk kompetenceprofil til hjælp i flere af vores datterselskaber, herunder Emento (www.emento.dk) og Speak (www.speak.global), udover diverse opgaver i Firmainvest. Firmainvest ejer andele i flere unge selskaber, og på tværs af disse arbejdes med shared services indenfor økonomi, finans, ledelsessparring mv. Til at hjælpe med dette, søger vi en økonomi medarbejder, der kan tage ansvar for de fleste økonomiske problemstillinger, der findes på driftsniveau, heriblandt:

  • Budgettering, rapportering
  • Betaling og fakturering
  • Koordinering og klargøring til ekstern bogholder vedrørende bilag og løn
  • Økonomisk sparring med ledelse samt udarbejdelse af materiale til bestyrelsesmøder
  • Styring af økonomi på projekter, herunder løbende opgørelse af færdiggørelsesgrader
  • Opgørelse af udviklingstimer til aktivering
  • Kontrakt- og dokumentstyring
  • Opbygning og opfølgning af nøgletal, indsatsområder mv.
  • Forberedelse af materiale til årsregnskab/revision, dialog med revision osv.

Udover disse grundopgaver forventer vi, eftersom det er en nyopslået stilling, at rammerne udvides for jobbet over tid, hvorfor det forventes, at medarbejderen har mod på og lyst til at arbejde med andre processer og opgaver end direkte ovenfor beskrevet.

Vi ser jobbet som en proaktiv business partner sparring og en økonomisk kompetencesupport til ledelserne i de enkelte selskaber fremfor den mere traditionelle Controller stilling.

Vi forestiller os, at du:

  • har en teoretisk ramme, der understøtter vores behov (cand.merc. aud, HD Regnskabsvæsen eller lignende) – alternativt erfaringsmæssig ballast, hvor du føler dig klædt på til at udfordre og sparre på ledelsesniveau
  • har minimum 3-5 års erfaring som controller eller lignende, gerne fra en projektorganisation eller IT-virksomhed
  • kan trives i en lille organisation, hvor rammerne ikke altid ligger fast, og hvor der er behov for man selv skal kunne tænke, udfordre og finde den bedste løsning
  • er udadvendt og god til at arbejde med mange forskellige relationer
  • er struktureret, disciplineret og løsningsorientering – også selvom dem omkring dig ikke nødvendigvis er det
  • kan arbejde selvstændigt og er ansvarsbevidst
  • har godt flair for præsentation og kommunikation af tal

Baseret på ovenstående forventer vi at kunne tilbyde en meget alsidig og afvekslende hverdag med spændende økonomiske opgaver. Opgaverne spænder meget bredt, og der vil i høj grad være mulighed for at præge hverdagen udover ovenstående grundopgaver. Medarbejderen vil arbejde på flere adresser og med kolleger fra flere virksomheder, dog alle beliggende i Aarhus. Omgangstonen er uformel og sjov, og der er højt til loftet.

Løn efter kvalifikationer og mulighed for reduceret tid og fleksible arbejdsforhold. Vi evaluerer og indkalder løbende kandidater til samtale.

Kontakt gerne Troels Kryger Aggerholm på 21385885 // tka@firmainvest.com hvis du vil høre nærmere.